Bine ați venit pe pagină oficială a Băncii Naționale a Moldovei!
×
Ai vederea bună și dorești să închizi acest instrument?
Ai vederea bună și dorești să închizi acest instrument?
Anca Dragu, guvernator
Vladimir Munteanu, prim-viceguvernator
A doua zi de miercuri a lunii: 14:00-16:00.
Telefon: +373 22 822 606.
Tatiana Ivanicichina, viceguvernator
A treia zi de miercuri a lunii: 14:00-16:00.
Telefon: +373 22 822 607.
Constantin Șchendra, viceguvernator
A patra zi de miercuri a lunii: 14:00-16:00.
Telefon: +373 22 822 607.
Bine ați venit pe pagină oficială a Băncii Naționale a Moldovei!
Dacă doriţi să expediaţi un mesaj (întrebare sau sugestie) în regim on-line accesați compartimentul "Feedback" din meniul principal din partea de sus a site-ului.
Cele mai populare rapoarte statistice:
Banca Naţională şi membrii organelor de conducere ale acesteia sunt independenţi în exercitarea atribuţiilor stabilite de lege şi nu pot solicita şi nici accepta instrucţiuni de la autorităţile publice sau de la orice altă autoritate.
Banca Naţională informează publicul despre evoluția inflației anuale, strategia de politică monetară,rezultatele analizei macroeconomice, evoluţiei pieţei financiare şi informaţia statistică, inclusiv privind masa monetară, acordarea creditelor, balanţa de plăţi şi situaţia pieţei valutare.
Pentru asigurarea şi menţinerea stabilităţii preţurilor pe termen mediu, Banca Naţională a Moldovei menţine inflaţia (măsurată prin indicele preţurilor de consum) la nivelul de 5.0 la sută anual cu o posibilă abatere de ± 1.5 puncte procentuale, fiind considerat nivelul optim pentru creşterea şi dezvoltarea economică a Republicii Moldova pe termen mediu.
Stabilitatea financiară se realizează prin consolidarea rezilienței sistemului financiar, limitarea efectului de contagiune și diminuarea acumulării de riscuri sistemice, contribuind, astfel, la sustenabilitatea sectorului financiar și creșterea economică.
Banca Naţională a Moldovei, are dreptul exclusiv de a emite pe teritoriul Republicii Moldova bancnote şi monede metalice ca mijloc de plată. BNM pune în circulaţie bancnote şi monede metalice, prin intermediul sistemului bancar.
Banca Naţională este unica instituţie care efectuează licenţierea, supravegherea şi reglementarea activităţii instituţiilor financiare.
Banca Națională supraveghează sistemul de plăţi în Republica Moldova şi promovează funcţionarea stabilă şi eficientă a sistemului automatizat de plăţi interbancare.
Banca Naţională este o persoană juridică publică autonomă şi este responsabilă faţă de Parlament.
BNM publică statistici privind masa monetară, sectorul bancar, balanța de plăți, situația pieței valutare, etc. pentru a asigura transparența în procesul de elaborare și adoptare a deciziilor BNM, a asigura continuitatea în comunicare și predictibilitatea BNM pe piață, pentru sporirea credibilității BNM în calitate de bancă centrală dar și pe piața financiar-bancară din Republica Moldova.
Site-ul www.bnm.md prioritizează securitatea datelor și utilizează cookie-urile pentru îmbunătățirea experienței de navigare și confortul utilizatorului. Acceptul folosirii cookie sporește viteza de lucru a paginii și garantează funcționarea normală a modulelor de prezentare a informațiilor. Refuzul folosirii cookie poate încetini încărcarea site-ului și îngreuna navigarea lină între pagini. Mai multe detalii în Politica de utilizare a cookie-urilor.
8 octombrie 2015
În urma concursului din luna ianuarie 2015, Banca Națională a Moldovei a angajat compania Kroll să desfășoare etapa inițială a investigațiilor asupra presupuselor nereguli financiare legate de o serie de tranzacții efectuate de către Banca de Economii SA, BC BANCA SOCIALĂ SA și BC UNIBANK SA, care s-au prăbușit la sfârșitul anului 2014.
Ca urmare a celui de-al doilea concurs din luna august 2015, compania Kroll a fost angajată împreună cu compania juridică internațională Steptoe & Johnson LLP să efectueze o investigație mai detaliată, precum și să pregătească și să implementeze o strategie de recuperare, pentru a recupera în folosul Republicii Moldova activele dispărute din cele trei bănci.
Serviciile contractate sunt structurate în așa fel, încât BNM să fie informată cu regularitate cu privire la evoluția investigațiilor pe durata perioadei inițiale de 16 săptămâni, la sfârșitul căreia Kroll și BNM vor decide asupra unui termen mai extins de investigație, precum și asupra strategiei de recuperare a activelor.
Aceasta este o problemă complexă, pentru care vor fi necesare mai multe luni de investigații pentru a stabili amploarea reală a presupuselor nereguli financiare și pentru a începe recuperarea activelor. BNM este încrezătoare că a angajat echipa potrivită și că aceste companii - Kroll și Steptoe & Johnson - sunt determinate să o sprijine atât în identificarea și pedepsirea persoanelor implicate, cât și în obținerea unei recuperări financiare maxime posibile. BNM face apel către societate să i se ofere echipei timp pentru a-și desfășura lucrările care, implicit, vor fi efectuate în mod confidențial. BNM va fi informată în mod regulat cu privire la progresul investigațiilor și va oferi publicului date suplimentare, atunci când va fi necesar.
Bulevardul Grigore Vieru nr. 1,
MD-2005, Chişinău, Republica Moldova
© 2023 Banca Națională a Moldovei
Condiții de utilizare