• Programul primirii în audiență a cetățenilor de către conducerea Băncii Naționale a Moldovei.
    Înscrierea solicitanților pentru audiență se efectuează în temeiul demersului în scris privind subiectul abordat.

  • Anca Dragu, guvernator

    Prima zi de miercuri a lunii: 14:00-16:00.
    Telefon: +373 22 822 606.

  • Vladimir Munteanu, prim-viceguvernator

    A doua zi de miercuri a lunii: 14:00-16:00.
    Telefon: +373 22 822 606.


  • Tatiana Ivanicichina, viceguvernator

    A treia zi de miercuri a lunii: 14:00-16:00.
    Telefon: +373 22 822 607.


  • Constantin Șchendra, viceguvernator

    A patra zi de miercuri a lunii: 14:00-16:00.
    Telefon: +373 22 822 607.

Vă rugăm să luați cunoștință cu cerințele înaintate față de primirea și examinarea petițiilor și cererilor de acces la informații de interes public adresate Băncii Naționale a Moldovei.

Detalii.

 

Bine ați venit pe pagină oficială a Băncii Naționale a Moldovei!

Main navigation BNM

Guvernatoarea Băncii Naționale a Moldovei, Anca Dragu, a invitat la dialog experți din domeniul economic, cu scopul de a găsi soluții pentru revitalizarea intermedierii financiare în Moldova. Reuniunea informală a avut loc în contextul în care nivelul actual al intermedierii financiare este considerat extrem de scăzut în țara noastră.

Angajații Băncii Naționale a Moldovei (BNM) vor fi asistați de tehnologiile avansate în eforturile de prevenire a riscurilor de spălare a banilor și de supraveghere a transparenței acționariatului bancar.

Banca Națională a Moldovei prezintă public caracteristicile tehnice ale Soluției Software pentru monitorizarea riscurilor de spălare a banilor și supravegherea transparenței acționarilor bancari.

Evenimentul va putea fi urmărit în direct și va avea loc joi, 5 octombrie 2023, începând cu ora 11.00, în incinta Digital Park, sala „Community Hall” (str. Mihai Viteazul, 15).

Soluția IT pentru prevenirea riscurilor de spălare a banilor și monitorizarea acționarilor bancari se află la etapa finală de implementare și urmează a fi lansată până la finele acestui an. 

Acest proiect vine în contextul implementării obiectivelor strategice ale BNM care vizează dezvoltarea funcției de supraveghere a BNM. Astfel, soluția aferentă proceselor de licențiere, autorizare și notificare face parte din programul BNM de implementare a Centralei riscurilor și reprezintă a două componentă a centralei care se implementează după darea în exploatare a Registrului riscului de credit.

Implementarea soluției menționate este parte componentă a programul lansat de Banca Națională cu privire la implementarea centralei riscurilor și va facilita realizarea reformelor din sectorul financiar în domenii precum transparența acționarilor, guvernanța corporativă și calitatea informațiilor deținute de banca centrală.