• Zilele și orele de primire în audiență a cetățenilor de către conducerea Băncii Naționale.


  • Octavian Armașu, Guvernator al Băncii Naţionale

    Prima zi de luni a lunii: 14.00-17.00.
    Programare la telefon: +373 22 822 606.


  • Vladimir Munteanu, Prim-viceguvernator al Băncii Naţionale

    A doua zi de luni a lunii: 14.00-17.00.
    Programare la telefon: +373 22 822 606.

Vă rugăm să luați cunoștință cu cerințele înaintate față de primirea și examinarea petițiilor adresate Băncii Naționale a Moldovei.

Detalii.

 

Bine ați venit pe pagină oficială a Băncii Naționale a Moldovei!

Main navigation BNM

Extinde Ascunde
30.07.2019

Decizia Comitetului Național de Stabilitate Financiară din 23.07.2019

 

Comitetul Național de Stabilitate Financiară (CNSF) s-a reunit în ședință ordinară pe data de 23 iulie 2019, în cadrul căreia au fost examinate subiecte legate de organizarea activității comitetului, dar și situația curentă a sistemului financiar.

Membrii comitetului au stabilit calendarul ședințelor ordinare ale CNSF pentru anul 2019, care vor avea loc la mijlocul lunii august și la mijlocul lunii noiembrie 2019.

În cadrul ședinței s-a discutat despre situația curentă și evoluțiile din sistemul financiar, precum și acțiunile de atenuare a riscurilor întreprinse sau inițiate de Banca Națională a Moldovei și de Comisia Națională a Pieței Financiare în sectoarele supravegheate. Acestea se referă la tranziția sectorului bancar la cerințele prudențiale conforme cu prevederile Basel III, implementarea amortizoarelor de capital aplicabile băncilor și la ajustarea cadrului normativ în domeniul organizațiilor de creditare nebancară. Membrii comitetului au recomandat autorităților de reglementare să examineze posibilitatea implementării unor instrumente macroprudențiale de corelare a creditării cu capacitățile financiare ale debitorului pe toate segmentele sistemului financiar, cu obiectivul de aplicare a acestora până la 1 ianuarie 2020. De asemenea, Comisiei Naționale a Pieței Financiare i s-a recomandat să analizeze modalitatea de redresare a situației constatate în domeniul activității birourilor istoriilor de credit, iar soluțiile identificate de modificare a legislației să fie coordonate cu CNSF.

În același timp, pornind de la deficiențele existente în cadrul actual de protecție a drepturilor consumatorilor de servicii financiare, CNSF a recomandat Guvernului să identifice și să întreprindă măsurile necesare în vederea consolidării capacităților Agenției pentru protecția consumatorilor și supravegherea pieței în domeniul serviciilor financiare.

Abonare la conținut
CAPTCHA
Întrebare pentru a verifica că sunteţi persoană fizică (în scopul prevenirii transmiterilor automate a spam-ului).