• Zilele și orele de primire în audiență a cetățenilor de către conducerea Băncii Naționale.


  • Octavian Armașu, Guvernator al Băncii Naţionale

    Prima zi de luni a lunii: 14.00-17.00.
    Programare la telefon: +373 22 822 606.


  • Vladimir Munteanu, Prim-viceguvernator al Băncii Naţionale

    A doua zi de luni a lunii: 14.00-17.00.
    Programare la telefon: +373 22 822 606.


  • Ion Sturzu, Viceguvernator al Băncii Naţionale

    A patra zi de luni a lunii: 14.00-17.00.
    Programare la telefon: +373 22 822 607.

Vă rugăm să luați cunoștință cu cerințele înaintate față de primirea și examinarea petițiilor adresate Băncii Naționale a Moldovei.

Detalii

 

Bine ați venit pe pagină oficială a Băncii Naționale a Moldovei!

Main navigation BNM

Sancționarea a fost dispusă pentru încălcarea unor prevederi ale Legii cu privire la serviciile de plată și moneda electronică, precum și a unei Hotărâri a Comitetului executiv al BNM.

Consiliul Național de Plăţi (CNP) s-a întrunit on-line în ședința anuală pentru a discuta bilanțul activităților desfășurate. 

Societăţile emitente de monedă electronică care au obținut licența Băncii Naționale.

Societăţile de plată și furnizorii de servicii poştale care au obținut licența Băncii Naționale pentru activitatea de prestare a serviciilor de plată.

Sistemul automatizat de plăţi interbancare (SAPI) este compus din sistemul de decontare pe bază brută în timp real şi sistemul de compensare cu decontare pe bază netă.

Codul IBAN (International Bank Account Number) reprezintă un şir de caractere care identifică, în mod unic la nivel internațional, contul unui client deschis la o  bancă prin recunoașterea de către or

Raportul privind rezultatele monitorizării infrastructurii pieței financiare reprezintă o analiză a indicatorilor sistemelor de plăți și a instrumentelor de plată fără numerar, a tendințelor înregistrate pe parcursul trimestrului II al anului 2020, precum și a perspectivelor de evoluție a acestora.

Sancționarea a fost dispusă pentru încălcarea prevederilor Legii cu privire la serviciile de plată și moneda electronică, precum și a actelor normative ale BNM.

Raportul privind rezultatele monitorizării (oversight) infrastructurii pieței financiare reprezintă o analiză a indicatorilor sistemelor de plăți și a instrumentelor de plată fără numerar, a tendințelor înregistrate pe parcursul trimestrului I al anului 2020, precum și a perspectivelor de evoluție a acestora.

Documentul înglobează proiectele de modernizare a sistemului automatizat de plăți interbancare (SAPI) al BNM și de implementare a schemei de plăți instant, prevăzute ca obiective operaționale în planul strategic 2018-2020 al BNM.

Documentul înglobează proiectele de modernizare a sistemului automatizat de plăți interbancare (SAPI) al BNM și de implementare a schemei de plăți instant, prevăzute ca obiective operaționale în planul strategic 2018-2020 al BNM. 

Raportul reprezintă o compilare a informației privind activitățile de licențiere, reglementare și supraveghere a prestatorilor de servicii de plată și a emitenților de monedă electronică și reflectă rezultatele supravegherii infrastructurii pieței financiare și a instrumentelor de plată în RM în anul 2019. 

Banca Națională a Moldovei încurajează cetățenii să utilizeze metodele de plată fără numerar, cum ar fi aplicațiile internet şi mobile payments, plățile securizate pentru comerțul electronic, precum şi cardurile pentru plata bunurilor şi serviciilor în puncte comerciale. Aceste metode sunt mult mai igienice decât utilizarea numerarului și constituie o bună practică de prevenire a răspândirii bolilor transmisibile, inclusiv a virozei de tip COVID-19.

Comitetul executiv al Băncii Naționale a decis sancționarea unui prestator de servicii de plată nebancar cu avertisment și a administratorului acestuia cu amendă în sumă de o sută mii lei, care va fi achitată în bugetul de stat.

Vezi mai mult